Ett av de mest populära och ledande pokerrummen på nätet är Bwin. Det är en sajt som finns över hela världen och på flera olika språk, däribland svenska. Du kan också kontakta supporten på svenska, men enbart under dagtid, övrig tid är det engelska som gäller. Bwin riktar sig till spelare på alla nivåer. De är välkända för sitt enorma spelutbud. Det finns många pokervarianter att välja bland, som Texas Hold Em, Omaha Hi-Lo, Seven Card Stud, Seven Card Stud Hi-Lo och Mörkpoker. Bwin har ett mycket stort spelutbud och det kan vara upp till 15 000 spelare inloggade samtidigt under högtrafik. Trots detta går spelet snabbt och stabilt och det finns alltid ett brett urval av bord.

Bwin har en mjukvara som är av högsta klass. Det finns dels en enklare version av pokerklient som kan spelas direkt i webbläsaren och dels en pokerklient att ladda ner. För att få tillgång till mjukvarans alla funktioner så krävs det att du laddar ner mjukvaran. Där finns det allt en pokerspelare kan behöva, inklusive mängder av snabbvalsknappar och specialfunktioner som inte finns på andra pokersajter. De har också ett mycket bra statistikverktyg för dig som vill kunna analysera ditt spel. Både Mac- och Linuxanvändare kan spela poker hos Bwin och de erbjuder också real money poker direkt i mobilen.

Bwin satsar väldigt mycket på  sina spelare, dels genom att erbjuda generösa bonusnivåer och dels genom att de alltid kör olika kampanjer, turneringar med höga garantisummor, satelliter till stora liveturneringar och specialevenemang som Champion Chip och Poker Island. Bwin är huvudsponsor till World Series of Poker och i samband med tävlingen erbjuder de bland annat livesändningar från turneringarna på WSOP och en speciell hemsida där man kan läsa bakgrundsreportage, summeringar, spelarprofiler, intervjuer och annat intressant. Bwin är ett bra alternativ för dig som söker en högklassisk pokersajt där du får en skön spelupplevelse oavsett spelnivå.